Школа 3Д – місце, де зростають майбутні Нобелівські лауреати і просто щасливі діти

директор Школи 3Д  Маргарита Калюжна

Виховати щасливу дитину, яка вміє мислити, аналізувати, експериментувати та бути відкритою. Таким своє завдання бачить Школа Дружня до Дитини, яка вже рік працює у Львові. Про освітні інновації та підходи розмовляємо із директоркою школи Маргаритою Калюжною

-Пані Маргарито, як виховувати щасливих дітей, які будуть успішними в майбутньому?

– Усі ми,батьки, хочемо найкращого для своїх дітей. Тому з’явилася Школа дружня до дитини. Її заснували дві мами, які захотіли, аби їхні діти отримували справді якісну освіту  не десь за кордоном, а в рідному місті. До речі, мій син також  тут навчається.  Ми хочемо, щоб наші діти були щасливими і успішними в майбутньому. Тому наше завдання дати такі знання, які вони  будуть з користю застосовувати у житті. Тому ми розвиваємо такі ключові компетентності сучасної людини, як soft skills, логіко-математичне мислення, креативність, відкритість до інновацій, підприємливість. Ми даємо їм комплексні знання про природу та довкілля, розуміння процесів у суспільстві, навчаємо основам фінансової грамотності. Основні цінності  Школи дружньої до дитини  – це добро, довіра і як результат – досягнення. І в цьому процесі для нас важливо, аби  кожна дитина у власному темпі і у власний спосіб пізнавала світ. Тому іще одним гаслом є «Дізнавайся. Досліджуй. Дивуй». Ми зруйнували стереотип, що навчання – це нудно.  У нас це цікаво і пізнавально завдяки  дослідам, експериментам, інтерактивним завданням. У нас до кожного – індивідуальний підхід. Ми підбираємо заняття відповідно до зацікавлень дитини і допомагаємо розвивати її здібності. Також з кожним учнем працює психолог, який на початку навчального року складає  психологічний портрет.  Його коригуємо кожних пів року.

-Чи помічаєте, як змінюються учні?

– Помічаємо і ми, помічають і батьки. Нерідко нам  говорять:  моя дитина стала більш відкритою, моя дитина може поставити запитання, моя дитина може спілкуватися в незнайомому середовищі, приймати рішення, знає,  як поводитися в конфліктній ситуації. І ми вважаємо  це дуже великим досягненням, адже ми присвятили цьому дуже багато часу.  Діти мають володіти тими компетентностями, які  їм будуть необхідними в дорослому житті. Коли вони не тільки  вміють розв’язати  задачу, запропонувати рішення, а й  її продати, щоб залучити гроші на свій стартап.  І як бути  гнучкими,  адаптивними.  Також багато уваги  ми звертаємо на розвиток креативності , щоб наші учні  вміли продукувати власні  неординарні ідеї.  МИ вчимо їх не обмежувати своєї фантазії і створювати неможливе. Адже ще сто років тому більшість сучасних винаходів, як от інтернет чи мобільні телефони, здавалися фантастикою.  Геніальний Альберт Ейнштейн колись сказав: «Всі ми генії. Але якщо ви будете судити рибу по її здатності підійматися на дерево, вона проживе все життя, вважаючи себе дурепою». Тому наше завдання – зрозуміти, в чому геніальність кожної дитини і допомогти їй розвинути ці здібності. Можливо, саме у нас навчаються  майбутні Нобелівські лауреати. Але найголовніше, щоб наші учні зростали щасливими і гармонійними особистостями.

-Така увага до кожного учня вимагає багато часу і зусиль?

– Це не так складно, як здається. Потрібне лише бажання кожного вчителя і спостереження. Також батьки підказують, на які здібності і навички дитини варто звернути увагу.   Коли я веду урок, я вже бачу: одна дитина більше реагує на матеріал, який я усно розповідаю. Когось більше захоплює візуалізація, коли я щось демонструю. Ми багато спілкуємося з дітьми і вони нам розповідають про свої захоплення. І ми дуже часто ці захоплення використовуємо, щоб побудувати  завдання, яке зацікавить дитину і яке вона робитиме із задоволенням. Зазвичай на те, аби зрозуміти  здібності дитини, її сильні сторони, потрібно тиждень-два.

.

-Навчальна програма Школи 3Д  орієнтована на STEAM – технології.  Що це означає?

– STEАM — це поєднання науки, технологій, інженерії мистецтва та математики для вирішення конкретного завдання чи проблеми. Такий підхід вчить дітей ще зі шкільної парти вдало комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій. Тож у дорослий світ дитина приходить набагато підготовленішою і не так сильно боїться проблем та труднощів. Це виховує в дітях гнучкість та критичне, практично орієнтоване мислення. Головною стає здатність вчитись та сприймати зміни, а не самі знання, які в наш час стають застарілими з неймовірною швидкістю. Повноцінна STEАM-освіта – це і курси робототехніки, і програмування, і LEGO конструювання. Усе це є в нашій школі. Ми використовуємо найсучасніші світові  освітні розробки а також маємо чимало авторських методик. До прикладу, цього річ розпочинаємо проект «Формула -1». Це світовий проект з Великобританії, який розроблений за STEAM технологією. Ми вже створили у школі  гурток, де діти готуються  до конкурсів в межах проекту.  Дитина має розробити модель машини, яка може подолати визначену  відстань за якомога менший час.  Це вимагає добрих знань з фізики. Але потрібні й інші навички. Адже в команді мають бути  учасники, які зможуть взяти на себе відповідальність і все організувати, а згодом презентувати. Потрібне добре знання мови. Тому такий проект- чудова нагода  навчитися працювати разом,  де кожен зможе показати свою сильну сторону.

Скільки часу діти проводять у школі?

– У нас школа повного дня   – з 8.30 до 18.30. І без домашніх завдань. Окрім основних занять у нас  є багато гуртків, які також поділені за  STEAM –напрямками. Це шахи, досліди, геологічний гурток і кристали. Є мистецтво, дизайн, балет, театральний гурток. Також є мовні гуртки, де відбуваються заняття з носіями мови. Кожен обирає те, що йому найбільше підходить. Нашу школу ми називаємо домашньою, адже робимо усе, аби діти почувалися в безпеці, як удома. Зараз у нас навчається близько сотні дітей. До кожного – особлива увага. У нас чудова територія, де можна відпочити на перерві. Маємо фруктовий сад, в якому діти ласують вишнями, сливами аличею. У нас є і гойдалки, і батут, і альтанки, і велодоріжки. Адже чимало наших учнів приїжджають на уроки велосипедами. У нас навіть велопарковка є. Тричі на день діти харчуються у їдальні, хоч вона більше схожа на кафе, аніж на звичайний шкільний заклад. Завжди є вибір з кількох страв, тож кожен може обрати, що йому більше до смаку.

-Як  вдається мотивувати своїх учнів не лише навчатися, а й дотримуватися правил школи?

– Ми розробили власну систему мотивацій – стіми. Це такі наліпки, які учень вклеює у свій пленер. 1 стім можна отримати за активну участь під час уроку, пів стіма  – за часткове виконання завдання. Якщо ж учень проявляє ініціативу і робить  більше, аніж пропонує вчитель, то може «заробити» півтора стіма. Якщо порушив  правила чи заважав  колезі виконувати завдання – 0 стімів. Наприкінці семестру  ми влаштовуємо ярмарок, під час якого можна витратити  усі зароблені стіми: на іграшки, канцтовари, шкільну брендовану продукцію.

-Зараз у Школі навчаються діти з першого по 6 клас. Чи плануєте  набирати старші класи?

– Так, звичайно. Зараз у нас є ліцензія з 1 по 9 клас, далі плануємо продовжити до 11, як тільки наш 6 клас перейде до 10 класу.  Дивимося в перспективу і розвиваємося разом з нашими учнями.

Чи стежите за світовими освітніми тенденціями?

– Світ дуже динамічний і освіта також, тому постійно стежимо за всіма змінами.  Долучаємося  до проектів   eTwinning та  I*EARN. Це спільноти, в яких є вчителі з усього світу, які  діляться досвідом і організовують різні активності для учнів. Також  налагоджуємо співпрацю з вищими навчальними закладами, науково-дослідними центрами.  Ще років 5 тому на освітній конференції  в Лондоні багато говорили про STEAM, його впровадженняА вже минулого року головною темою були  штучний інтелект, віртуальна і  змішана реальність,  доповнена реальність. Тобто вони йдуть паралельно. Ми не можемо сказати , що STEAM є пріоритетом зараз. Бо, наприклад, Китай ставить мету  до 2030 року стати лідером  з впровадження штучного  інтелекту в стартапах і тд. Саме держава має формувати запит, що потрібно вивчати, а ми  відповідно до цього створювати навчальні програми. В нашій школі  ми враховуємо світові тенденції. Тому будемо впроваджувати  курси для учнів, під час яких знайомитимемо  їх із    віртуальною та доповненою реальністю, робототехнікою, штучним інтелектом. Ці курси будуть інтегровані  в уроки, бо має бути поєднання, наприклад, математики і віртуальної реальності. Також плануємо для наших учнів курс з Big Data (великі дані).  Це методи та технології, з допомогою яких  аналізують величезну  кількість даних для отримання якісно нових знань.

-Якими хочете бачити своїх учнів у майбутньому?

– Я дуже хочу, щоб кожна дитина розвинула свої здібності, стала професіоналом і змогла реалізувати себе. Це буде найбільшим досягненням школи , бо ми будемо бачити що наші зусилля виправдані. Якщо дитина буде успішна, задоволена собою та  впевнена в своїх силах, тоді ми свою місію виконали!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *