Меню вундеркінда: що істи, щоб добре вчитися?

Чим годувати вундеркінда і що робити, коли дитина не має апетиту? Що має бути на тарілці, аби ви були певні, що ваша дитина отримує необхідні вітаміни та мікроелементи? Про це та багато іншого розповідає Олександра Буц — психодієтолог, нутриціолог, фахівець з харчової поведінки. Олександра розробляла меню для Школи 3Д та багатьох садочків Львова. Основні принципи складання раціону для дітей — від Олександри Буц.

МЕНЮ ВУНДЕРКІНДА

Здатність дитини вчитися, запам`ятовувати, насамперед залежить від того, що вона їсть. Коли я складала меню для учнів Школа Дружня до Дитини, керувалася кількома критеріями. Насамперед запит батьків — що б вони хотіли бачити в дитини на тарілці. І що самі діти люблять їсти .Меню ми формували, з огляду на нутритивну цінність продуктів. Тобто їжа має сприяти тому, щоб вони опрацьовували інформацію, отриману у школі, запам`ятовували необхідні дані. Я все проводила через призму інтелектуального харчування. Тобто у їжі мають бути відповідні жири, зокрема омега-3. Вони є не лише в рибі, а зокрема й у горіхах. Мають бути продуки, які багаті на мінерали-електроліти. Тобто кальцій, калій , магній, натрій, хлор. Вони визначають так звану фізичну і психологічну витривалість дитини. Другий момент- так звані інтелектуальні нутрієнти . Це вітаміни групи Б, вітамін С, це марганець, цинк. Якщо, припустимо, у дитини немає апетиту, вона погано їсть, то це ,як правило, означає, що організму бракує цинку. Важливий магній – для заспокоєння нервової системи. Адже тут, у школі, все таки яскраве емоційне динамічне життя, тут багато нових вражень і емоцій . І щоб це все заспокоювати, особливо вже після обіду, щоб нервова система не була перенапружена, щоб не було гіперактивності, це теж враховано в раціоні. Щоб нервова система відпочивала і щоб мозок добре працював. Під запит школи що потрібно дітям.

Раціон для учнів Школи 3Д потрібно було розділити на такі підкатегорії: діти, які не їдять м `ясо, діти, яким заборонені продукти, що містять лактозу. Ну і ті, що їдять усе. Думаю не кожна школа може таке пропонувати. Але це дуже важливий такий індивідуальний підхід до раціону. Це я знаю і як мама, і як фахівець. Адже іноді це питання здоровя, коли в дитини алергія на якісь продукти, ту саму лактозу чи казеїн -молочний білок. А є певні світоглядницькі бачення родини і вони хочуть підкріпити певні традиції та звички сім`ї і в школі, щоб не було у дитини когнітивнго дисонансу. Тому ми йшли максимально назустріч. Дививлися уважно, що діти люблять, що не люблять, тішилися, коли дитина їла шпинат і нічого не залишалося на тарілці. Це було неймовірно круто. Це такий унікальний досвід.

ЩО ЇДЯТЬ БАТЬКИ, ТЕ Й ДІТИ

Часто запитують, яким має бути раціон школяра, аби він був здоровим і гарно навчався. На моє щире переконання, насамперед батьки мають слідкувати за своїм раціоном. І це основне. Це фундаментальний постулат. Адже не дарма говорять: не виховуйте дітей, а виховуйте себе. Діти будуть вас просто наслідувати. І в харчуванні це працює просто на 101 відсоток. Дитина в принципі має істи те, що їсть здорова середньостатистична людина, яка дбає про своє здоровя. Все, що їдять батьки, вони мають оцінювати : а чи корисно це для дитини? Бо якщо ми їмо чіпси, а кажемо дитині – їж броколі, то у дитина знову ж таки відчуває когнітичний дисонанс і подвійні стандарти не зовсім позитивно впливають на її психіку. Тому, що їмо ми — те і діти.

ВІДМОВТЕСЬ ВІД НАПІВФАБРИКАТІВ

Також треба привчати до цільних продуктів.. Наприклад є у нас шмат риби. То рибні палички — це вже не те. Навіть якщо похідний продукт один і той же ж. Але під час переробки нутритивна цінність дуже сильно падає, але разом з тим калорії зростають . Виходить так: калорії є, але вони порожні, їхня цінність дуже низька. Відповідно потрібно їсти просту їжу, тобто відмовитися насамперед від напівфабрикатів. Крупи – так, в ідеалі їх треба замочувати. Зелень їсти безлімітно. І сезонні продукти, на зиму — це коренеплоди. Ви не уявляєте, наскільки смачний топінамбур, якщо його розрізати і запекти в духовці.Це така смакота! А яка поживна цінність! Мій син сказав, що це запечений банан. Що звично для вас, це добре і для дитини.

КАЛОРІЇ – НЕ ГОЛОВНЕ

Важливо, щоб дитячий організм отримував необхідну кількість калорій. Але куди важливіша нутритивна цінність : співвідношення білків, жирів, вуглеводів, мікроелементів -оце важливо. А ще мені важливо, щоб діти отримували з їжею клітковину, ензими, те, що годує мікрофлору кишківнка, те, що нормально працює для детоксу печінки . А калорії -це не ознака поживної і корисної їжі.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *